Andalusië en Barcelona

Heeft u een vraag of wilt u graag advies op maat, laat het ons weten!

Bel mij terug Stuur een mail

Uit het reisblog van Cor Kamphuis,
Karin Siewers, Ellen en Ben Velt

9 oktober 2011

Dag 3 Sevilla, maandag 5 september

Wederom uit geslapen. Wel lekker dat je om 10 uur nog kan ontbijten. Vandaag staat dus wederom de kathedraal op ons programma. En het is gelukt. Wat een gigantisch bouwwerk zeg!!!! Fantastisch om te zien en er te zijn. Alles is zo groots en kitszerig, dat is bijna niet te bevatten. Ben heeft een foto van Karin gemaakt bij een pilaar waarbij het contrast prachtig te zien is. We zijn ook de toren in geweest. 47 meter omhoog klimmen met hele mooie uitzichten over Sevilla.

Voor de rest van de dag hebben we besloten te gaan relaxen. Eerst een lunch en daarna zijn we naar “ons” pleintje gegaan bij het appartement. Hier werden we weer hartelijk ontvangen door “onze” ober die ons de hele middag en avond heeft voorzien van heerlijke drankjes en tapas. Het

Dag 8, Segura de la Siërra, zaterdag 10 september

Wederom heerlijk ontbeten op het terrasje. Ben heeft vandaag de klim gedaan. Na het eten hebben de dames nog een klein wasje gedaan in de badkuip. Daarna zijn we ons avontuur begonnen met de klim naar het kasteel boven op de berg waar wij nu ook logeren. Eenmaal boven hadden we weer kuiten als ballonnen en bovenbeenspieren als staal kabels. Het kasteel was mooi maar eigenlijk te mooi. Hij is gerestaureerd op een hele nette manier waardoor het authentieke verloren was gegaan. Tot overmaat van ramp moest de toren ook nog beklommen worden wat wederom een hevig protest van mijn Havaianas op leverde. Ik moet echt gaan oppassen dat ze niet gaan staken want dan kan ik geen stap meer verzetten. Op de terugweg naar het huisje zijn we via een ander pad gegaan. Tot ons plezier kwamen we nog 3 Gemsen tegen. Prachtig om te zien, en ze waren zo vriendelijk nog even te poseren voor de foto.

Eenmaal terug even een drankje in de bar en daarna een siësta op het terras. Omdat we nog meer avonturen wilde beleven zijn we 10 km. verderop nog een wandeling gaan maken in het natuurpark. Je kan daar 3 km. wandelen in een bos met veel hulst planten wat hier bijzonder schijnt te zijn. Op tweederde hadden we de hulst wel gezien en zijn we weer snel naar ons terrasje gegaan waar wij nu zitten te glimmen van trots over onze sportieve uitspattingen. Uiteraard onder het genot van een wijntje/biertje en een knabbeltje.
In de avond hadden we de hoop dat het restaurantje beneden ons open zou zijn. Dat was gelukkig het geval.

De kaart werd nog heel lief vertaald in het Engels door de dochter des huizes wat het bestellen wat makkelijke maakten

Dag 10, Granada, maandag 12 september,

Lekker uitgeslapen. Ellen was zo lief om het ontbijt te regelen door boodschappen te gaan doen. Maar wederom helaas….alle winkeltjes dicht. Dan maar een ontbijt op het plein.
Enkele weken geleden heb ik geprobeert kaartjes te bestellen via internet voor het Alhambra. Dat ging op het einde van de bestelling mis omdat de site ineens overging in het Spaans. Nu had ik wel mijn creditcard nummer ingevoerd dus mogelijk was de bestelling toch gelukt. Omdat we de kaartjes voor dinsdag hadden besteld leek het ons slim om vandaag te controleren of het bestellen gelukt was. De keuze werd al snel maakt om de uitdaging aan te gaan naar boven te lopen. Mijn Havaianas probeerde nog luidkeels te protesteren maar dat mocht niet baten. Eenmaal boven kwamen we er achter dat de bestelling via internet niet gelukt was, maar dat we nog wel kaarten konden kopen voor vandaag. Dat vonden we wel erg prettig. Het Alhambra en alles daar omheen is overweldigend. Prachtige tuinen met bloemen en fontijnen. In de gebouwen werden we iedere keer weer verrast door de versieringen die uit steen gehakt zijn, en de houtsnijwerken. Het paleis, waar iederen maar gedoseerd in mag, was ook zeer indrukwekkend. Leuk was dat we vanuit de galerij van het paleis een foto konden maken van ons eigen paleisje die onderaan de Alhambra ligt. Begin van de avond zijn we weer naar beneden gelopen en hebben daar een welverdiende versnapering genomen. Meteen hebben we daar al plannen voor morgen gemaakt om te gaan bezichtigen. Ik heb morgen heel wat uit te leggen aan mijn Havaianas.

We hebben op een ander terras gegeten als de avond daarvoor. Helaas geen Tapas, maar door alles samen te delen leek het net of we wel Tapas hadden. Na het eten heerlijk op ons dakterras gezeten. Omdat er erg weinig licht op het terras is hebben we wat geïmproviseerd met

Dag 13, donderdag 15 september,

We hebben allemaal lekker geslapen op de, zoals de beschrijving vermeld, uitstekende bedden. Na uiterst relax een ontbijt te hebben genuttigd zijn we neergestreken bij het zwembad. Hier hebben wij onze vermoeide lijven te rusten gelegd en hebben dat vol gehouden tot aan de avond af en toe even zwemmen, tappasje maken en koud wit wijntje in tappen. Een heerlijke relaxte dag bij het zwembad dus bij een temperatuurtje van ron de 30 graden. In de avond eenvoudig gegeten bij een plaatselijke uitbater die vreselijk zijn best liep te doen.

Dag 15, zaterdag 17 september,

Vandaag weer de wekker gezet omdat we weer op doortocht gaan. Na een rustig ontbijt zijn we vertrokken naar Conil de la Frontera. Een oud vissersdorp aan de kust. Het eerste stuk zijn we binnen door gegaan. Dit was een mooie route dwars door de bergen aldaar. Het hotel waar we nu zijn ziet er knus uit en ligt vlak bij zee. Eerst hebben we wat gegeten in het dorp en daarna ons hotel kamertje opgezocht. Omdat de wasserij service waarschijnlijk niet klaar is voordat we weg gaan hebben de meisjes besloten een handwasje te gaan doen. We kunnen hier de was te drogen hangen op het dakterras. Ondertussen zit ik nu het dagboek bij te werken en hoop straks ook weer wat foto’s op de site te kunnen zetten. De foto’s zijn er maar 4 geworden gezien de snelheid van het internet hier. Later zijn we naar het strand gegaan waar we nog lekker even hebben gezwommen en geluierd in de zon. Na ook nog even van het dakterras te hebben genoten van het hotel zijn we het dorp in gegaan om wat te eten. Het hotel Almadraba is trouwens perfect. Je krijgt hier absoluut niet het idee dat je in een hotel zit. Het is heel open opgebouwd zodat je meer het idee krijg in appartementen te zitten. De bediening is hier uiterst vriendelijk. Vooral door de dame die een kopie is van Bridget Jones. Om buiten te kunnen eten op zaterdagavond moet je echt zoeken. In het oude deel van dit dorp is het in de avond afgeladen. Alle terrasjes zijn bezet. Uiteidelijk is het toch gelukt, alleen het eten viel wat tegen. Na het eten hebben we nog op twee andere terrassen een vergelijkend ware onderzoek gedaan naar de smaak en samenstelling van de Caparinja. Het terras voor het hotel heeft gewonnen. Na nog een wijntje op de patio weer moe maar voldaan onze bedjes opgezocht.

Dag 19, woensdag 21 september,

Weer die wekker……

Nu omdat we wederom op doorreis gaan. Andalusie is ten einde. Vandaag gaan we via Sevilla met het vliegtuig naar Barcelona. Deze reis ging voorspoedig. Via de tolweg ben je zo in Sevilla en de auto inleveren ging bijzonder vlot. Het is anderhalf uur vliegen naar Barcelona en dat is zo gebeurd. Met de taxi zijn we naar ons appartement gebracht. Deze ligt in de wijk Barri Gotic. Omdat we van te voren gebeld hebben (welliswaar 3 dagen te laat) werden we direct verwelkomt door iemand van het appartement die ons hierin wegwijs maakte. Na de koffers in de slaapkamers te hebben geïnstalleerd zijn we direct het drukke leven van Barcelona in gedoken. Dat was in dit geval ongeveer 30 meter van het appartement waar ze heerlijke tapa’s wisten te maken voor ons. Na de stad even tot ons te hebben genomen op het terras zijn we naar de Rambla gegaan, waar we heerlijk hebben geflantaneerd. Uiteraard hebben we ook nog even genoten van de omgeving en zijn we nog even pootje wezen baden in de middelandse zee om mijn Havianas tevreden te stellen. Vooral de nauwe straatjes vonden we geweldig in de oude wijk waar wij logeren. Ook zijn we nog op zoek gegaan naar het sfeertje van het boek van Zafon, ” schaduw van de wind” die zich afspeelt in de wijk waar wij logeren. Door het zien van de nauwe straatjes, die natuurlijk niet meer zo zijn als toen kregen we toch een beetje het iedee van het boek. Onze avond eindigde op weer op het terras waar we begonnen zijn met een klein hapje en drankje. Na nog even via het piep kleine balkonnetje genoten te hebben van het nachtleven van Barcelona zijn we daarna heerlijk gaan slapen.

Dag 20 donderdag 22 september

“…De tuinen van Gaudi zijn geweldig om te zien en mee te maken. Het huis van Gaudi viel ons wat tegen omdat er weinig over Gaudi zelf werd verteld.

Vervolgens naar de Sagrade de Familia gegaan met de Metro. Zodra je daar binnen komt krijg je een brok in je keel,en als de muziek dan nog gaat spelen, ook nog natte oogjes. Wat een pracht is dat!!!!!
Zowel de binnenkant als ook de buitenkant is zeer indrukwekkend. Gelukkig was er in de basiliek een tentoonstelling hoe Gaudi aan al zijn ontwerpen is gekomen. Dit gaf ons een veel betere indruk van alles wat hij gemaakt heeft. Na een klein uurtje met open monden rond te hebben gelopen zijn we met de lift in 1 van de torens omhoog geggaan. Hier heb je een prachtig uitzicht over Barcelona en over de verbouwingen van de basiliek.

Na de indrukwekkende bezichtiging zijn we tegenover de Sagrada de Familia wat gaan eten en drinken. Vervolgens hebben we weer de Metro genomen naar de Rambla waar we weer heerlijk hebben lopen flantaneren. Nutuurlijk moesten de dames nog even op de foto bij van die kunstenaars die de hele tijd stil zitten en gaan bewegen als je wat in hun potje gooit…”

Dag 22, zaterdag 24 september,

Laatste keer onze wekker gezet. Dit is onze laatste dag. Hebben we de hele vakantie prachtig weer gehad blijkt het nu te regenen. Na ons appartement te hebben opgeruimd, en te hebben uitgechect, zijn we na een ontbijt aan de overkant nog door de stad gaan flanteneren. Uiteraard niet na diverse straatverkopers afgeslagen te hebben met gewone paraplu’s, om vervolgens in een winkeltje Barcelona paraplu’s te hebben gekocht. Onze koffers mochten we in de receptie laten staan vandaag en deze hebben we in de middag weer opgehaald. Een taxi heeft ons terug gebracht naar het vliegveld. Ik schrijf nu dit laatste deel in het vliegtuig en mag namens iedereen wel zeggen dat we een heerlijke vakantie hebben gehad.

Tip een vriend

Bel mij terug

Ik wil graag Informatie over:

Ik wil graag gedurende de volgende tijden gebeld worden: