Rondreis Andalusië september 2018

Heeft u een vraag of wilt u graag advies op maat, laat het ons weten!

Bel mij terug Stuur een mail

15 dagen Cultuur&Natuur rondreis Andalusië september 2018

Dit was voor ons de eerste keer om op deze manier op vakantie te gaan.
Wij zijn kampeerders en gaan al jaren met de tent of caravan naar Frankrijk.
Het was dus best spannend of dit ons zou bevallen…

Op twee 2 september zijn we vertrokken naar Malaga.
Daar hebben we onze huurauto opgehaald. We kregen een grote auto mee. Wij dachten dat we een kleinere auto zouden krijgen. Maar die hadden ze op dat moment niet.
We hebben de langzamere kustroute genomen en onderweg nog een kustplaatsje aangedaan waar we op een bankje ons eigen meegebrachte brood hebben opgegeten. Toen op weg naar ons hotel net buiten Granada. Via een heel smal weggetje op hoog kwamen we bij het hotel. Prachtig gelegen, heerlijk rustig, mooi uitzicht. Een hotel waar je je echt gast voelt.
We hebben daar drie avonden heerlijk gegeten en 1 keer in het dorp.

De volgende dag zijn we naar het Alhambra geweest. Bij het hotel hebben ze een taxi voor ons besteld die ons heen en weer heeft gebracht. Ook erg handig voor terug. Wij zijn in het centrum van Granada opgepikt. We hoefden dus
niet terug naar het Alhambra om onze auto op te halen.

De dag daarna zijn we een stukje gaan rijden en aanbeland in Lanjaron. Een erg leuk plaatsje. We wilde vandaag alleen de omgeving wat verkennen en waren niet van plan om te gaan wandelen. Maar in Lanjaron waren diverse wandelingen uitgezet. We zijn toch gaan wandelen en hebben een makkelijke wandeling om het stadje gedaan. Eerst natuurlijk wat water en eten gekocht want zonder eten en vooral drinken moet je nooit gaan wandelen. Leuke wandeling langs lavadas, in de schaduw en
een klein klimmetje. Toen weer terug naar het hotel waar we nog heerlijk gezwommen hebben.

Onze laatste dag hebben we een wandeling vanuit het hotel gedaan. Erg leuk door de kloof. Af en toe op handen en voeten om onder de overhangende rotsen te kruipen. Geen zware wandeling. Alleen af en toe wat lastig.

Op 6 september naar Córdoba.
We hebben de route genomen langs het stadje Priego de Cordoba.
Bij Cordoba hebben google maps gebruikt. Uit de route beschrijving kwamen we niet uit. We kwamen natuurlijk voor een een richtingsweg. Met borden waarop camera toezicht en dat hotelgasten permissie hadden. We zijn door gereden en voor ons hotel aangekomen. De hoteleigenaar heeft ons kenteken door gegeven aan de politie om te melden dat wij zijn gasten waren.
Wij zouden dan geen boete krijgen omdat wij een een richtingsweg zijn ingegaan. De auto konden we goed parkeren in de garage van het hotel. De volgende dag de prachtige Mezquita bezocht.

8 september Montajaque.
We hadden daar een leuk appartement. De volgende dag de Caminito del Rey gelopen.
Op tijd vertrokken. Het is nog een uurtje rijden. En vanaf de parkeerplaats naar de controlepost moet je ook
nog wel een halfuur rekenen. Wij waren ruim een half uur van te voren bij de controlepost. Je had dan nog
even tijd om naar de wc te gaan en een broodje te eten. De dag erna wat rond gelopen in het dorpje Montajaque en koffie gedronken op het gezellige pleintje. En in de middag Ronda bezocht.

Onze laatste dag hadden we een jeep excursie met Chris Mees. Hij heeft ons wat verteld over het leven in
Montajaque. De oude mannen gaan iedere met elkaar naar een plek bovenin het dorp om de dag door te brengen.
In de winter zitten ze in een grot waar de hele winter een vuurtje brand.
Verder heeft hij ons mooie plekjes laten zien. Steenbokken gezien en gieren die boven ons hoofd cirkelden.

op 12 september naar Conil de la Frontera
Een klein hotel midden in de stad. De auto konden we goed parkeren aan de boulevard.
We hebben daar heerlijk aan het strand gewandeld en gezeten met de stoeltjes en parasol die we meekregen
van het hotel. We hebben gegeten op jullie aanraden in het kleine bistrootje Feduchy lounge. Erg leuk en Casa Monolo
ook erg gezellig. Het bleef lang rumoerig in de stad tot in de ochtend tot 7 uur. Je kon echt je raam s nachts niet openzetten.
Te veel lawaai. de airco de hele nacht is ook niet prettig.

16 september weer naar huis.
We vertrokken om 7 uur uit het hotel. Het eerste stuk viel het niet mee om te rijden omdat het pikdonker was.
Op tijd bij de luchthaven waar we de auto weer hebben ingeleverd. Zonder te kijken hebben ze sleutels weer in ontvangst
genomen. Alleen gekeken of de tank vol zat.

We hebben een heel bijzondere vakantie gehad en genieten nog steeds na. Met het goede draaiboek hebben we ons de hele reis op onze gemak gevoeld.

Trouwens op de weg naar Montajaque hebben we el Torcal nog bezocht. We konden het goed vinden. Als je de stad Antequera door bent staat het weer goed aangegeven.

Herman en Monique Jak
24 oktober 2018

Noot Ardanza: De heer en mevrouw Jak hebben de 15 daagse Cultuur&Natuurreis door Andalusië gemaakt

Tip een vriend

Bel mij terug

Ik wil graag Informatie over:

Ik wil graag gedurende de volgende tijden gebeld worden: