Alentejo juni 2019

Vakantie in prachtig en immens Alentejo

8 t/m 21 juni 2019

Beste Anne en Arco,

Allereerst bedankt voor de zeer toepasselijke WELKOM THUIS ATTENTIE. Super leuk.

Bij deze ons reisverslag van onze fly drive vakantie in Portugal in het prachtige immense gebied ALENTEJO van 8 t/m 21 juni 2019.
Ons verblijf bij Wim en Elseline bij Quinta São Joao was een super goede start van onze vakantie. Lieve vriendelijke mensen en het appartement was ook super mooi met alles erop en eraan. We konden desnoods ook zelf kokkerellen voor eventueel avondeten.

Castelo de Vide – Marvao met in de buurt Barragem da Apartadura – Portalegre waar we een militaire parade hebben meegemaakt met in het bijzijn van de Portugese president Marcelo Rebelo de Soussa. Barragem Povoa a Meadas -Elvas met het prachtige Forte da Graça en het prachtige aquaduct Da Amoreira en natuurlijk het stadje zelf met kasteel en leuke straatjes.

12 Juni vertrokken we naar Jos en Marianne Quinta Azul. We overnachten in appartementje Spinoza. Met wijds uitzicht vanaf ons terras met in de verte het kasteel van Monsaraz. We zijn helemaal rondom het meer Alquave gereden. Maar eerst naar kasteel van Monsaraz waar we een prachtig uitzicht hadden op het meer Alquave en de natuur rondom. Mourao, daar zijn we ook langs de grote indrukwekkende dam gereden.
In Reguengos de Monsaraz zijn we nog heerlijk aan het picknicken geweest in een parkje. In de avond hebben we heerlijk gegeten bij ALOENDRA.. Voorgerecht heerlijk hammetje met brood. Hoofdgerecht Bakalhau (kabeljauw) met gebakken ui…… en een heerlijke steak. Prima restaurant.
Jos en Marianne gaven leuk advies om binnen weggetjes te rijden voordat we nogmaals naar Elvas reden. Het forte da Graça hadden we nog niet bekeken dus dat hebben we 14 juni bezocht.

Binnen weggetjes via Rosario, Calvinos, Mino do Bugalho, Juromenha en daarna richting Elvas.
Op de terugweg hebben we afslag Vila Viçosa genomen. Prachtig plein met het paleis. Bij plaatselijk bakkertje heerlijke Pastèis de nata taartjes gekocht. (Portugese custard taartjes). Het ontbijt was SUPER GOED bij Jos en Marianne met eigen gebakken brood, heerlijk croissants, ruime keuze voor beleg en haar zelf gebakken appeltaart. En verse jus d’orange. Dat is in Portugal ook zo heerlijk.

Op 15 juni naar ons 3e B&B Monte do Guerreiro 20 km bij Castro Verde vandaan. Voordat we naar B&B gaan bezoeken we eerst het stadje Beja. Daar gewandeld door historisch gedeelte en lekker op terras gezeten. In Castro Verde hebben we ook nog heerlijk geluncht bij Caso de Alentejo. Heerlijke groente lasagne genuttigd.
We worden bij B&B vriendelijk ontvangen door Maria. Nette slaapkamer en mooie ruimte met gezellige zithoeken. Gezellig het plaatsje Mertola bezocht. In de avond gegeten bij restaurant CASA in Castro Verde. We waren wel een beetje blij dat we daar 2 nachtjes vertoefden. Mooie locatie met prachtig wijds uitzicht op de goudkleurige prairie en in de verte de bergen. Maar toch ietsje te ver weg van een dorpje voor ons. Zwembad was heerlijk daar met ligbedjes met heerlijke dikke kussens. Daar kon je lekker een middag tukkie op doen.

Op 17 juni naar ons 4e B&B richting de kust Villa Nova de Milfontes. In het dorpje er voorbij in Ribeira da Azenha is Quinta
Wat een prachtige locatie. Heerlijk appartement. En wat een luxe. Jullie hebben wel het beste voor ons voor het laatst bewaard.
En wat fijn dat je daar ’s avonds ook kon eten. En voor of na het eten nog even een heerlijke wandeling maken. SUPER LOCATIE…
Balthasar, aardige eigenaar en heel lief vriendelijk personeel.
Ontbijt was UITMUNTEND en we hebben 2 avonden gebruik gemaakt van het 4 gangen diner. Super goed en wat een lieve vrouw die ons eten serveerde.
Omgeving kust was overweldigend…. Porto Covo….. Oliveirinha….. Morgavel……Sines….. Furnas…….Almograve…….Cabo Sardao (vuurtoren)……..Zambujeiro da Mar…… Odeceixe Ruige kust , Prachtige kliffen en heerlijke stranden.
Kortom we hebben genoten van de omgeving hier.

Op 21 juni na een heerlijk ontbijt met verse warme broodjes, 4 soorten vleeswaren, 4 soorten kaas, schijfjes tomaat, 3 soorten jam, roomboter, roerbak ei  gekookt ei, Verse jus d’orange, 4 soorten vers fruit, koffie en thee, allerlei soorten bekertjes yoghurt, cornflakes , havermout. ECHT TOP.
Na het ontbijt zijn we richting Lissabon gereden. We vlogen pas in de avond en zijn onderweg in Sesimbra gaan lunchen en nog even wat rond kijken bij de boulevard en het strand.

Arco en Anne, jullie reisbureau Ardanza is een TOP REISBURO…….
Alles was weer tot in de puntjes verzorgd zodat wij een prachtige herinnering hebben aan deze fly drive vakantie.
Wij willen jullie hiervoor weer heel erg bedanken.
Jullie zijn TOPPERS.

Groet, Yvonne en John Rotteveel
1 juli 2019

Noot Ardanza: Dhr en mevrouw Rotteveel waren voor de 2e keer met Ardanza op pad en hebben de 15-daagse Fly Drive Alentejo rondreis gemaakt

Tip een vriend

Bel mij terug

Ik wil graag Informatie over:

Ik wil graag gedurende de volgende tijden gebeld worden: