Lissabon & Algarve

Heeft u een vraag of wilt u graag advies op maat, laat het ons weten!

Bel mij terug Stuur een mail

Lissabon & Algarve in oktober 2016

Beste Anne, Ellen en Arco,

Bijgaand een kort verslagje van onze Tien-daagse in Portugal in de eerste helft van oktober. We hebben het heerlijk gehad en op één dag na, hadden we prachtig weer! Alles was door jullie weer prima geregeld waardoor we van alle dagen optimaal hebben kunnen genieten!

In oktober 2016 (van 5 t/m 14) hebben wij voor de vijfde keer onze vakantie (op maat) door Ardanza laten verzorgen. Lissabon stond voor de tweede keer op ons programma en dit keer hebben we het gecombineerd met de Algarve. Drie jaar geleden combineerden we het met het noorden (Porto) en oosten. We vertrokken op woensdag 5 oktober en verbleven opnieuw in de appartementen in de wijk Baixa. Ook nu ervaarden we de ligging van het hotel in de wijk Baixo Chiado, weer als TOP! Door de gunstige vluchttijden die door Ardanza geregeld waren, hadden we op de eerste dag nog de hele middag en avond te besteden. De volgende dag gingen we met de ‘hop-on-hop-off’ naar de wijk Belém, een must vinden wij! Verder nog wat sightseeing door de route van de bus. Vrijdag gingen we met de trein naar Sintra wat ongeveer een half uur duurt. Daaraan waren we bij ons vorige bezoek niet toegekomen. Op zaterdag gingen we naar de wijk Bairro Alto, overdag even verkennen omdat we in deze wijk op aanraden van de medewerkster van het hotel, naar een Tapasbar met live Fadomuziek gingen. Met name ’s avonds was deze wijk met haar nauwe straatjes en de levendigheid een ervaring! Tip: je kunt beter op een doordeweekse avond gaan want op zaterdag is het topdrukte!

Op zondagochtend gingen we weer naar het vliegveld om onze huurauto op te halen. We waren zeer enthousiast over de “Express (premium) service” waardoor alles supersnel en soepel verliep! Verbeterd vergeleken met drie jaar geleden was de directe uitgifte van een apparaatje dat de tolheffing registreert en dat je achter je voorruit kon plakken. Een paar weken later kregen we via onze creditcard, de afrekening hiervan. Zondag gingen we dus met de huurauto op pad naar het oosten van de Algarve, naar het plaatsje Tavira. Een afstand van iets meer dan 300 kilometer die over de tolweg heel snel overbrugd kon worden. We verbleven in een prachtige Pousada in het centrum van het stadje. Het personeel daar was uiterst vriendelijk en behulpzaam! Wij vinden het altijd prettig om op loopafstand van een dorpje/stadje te verblijven dus wij waren hier weer heel blij mee. We zijn helemaal verliefd geworden op dit witte (historische) stadje Tavira waar totaal geen hoogbouw was! Levendig en een keur aan leuke kleine winkeltjes en restaurantjes. De Pousada beschikt over een prachtig zwembad met heerlijke ligbedden onder parasols. Voor de strandliefhebbers is het belangrijk om te weten dat Tavira niet direct aan het strand ligt maar dat je met een boot ongeveer 20 minuten moet varen om bij het strand te komen. Maar dan tref je een fantastisch breed en rustig strand!

Tavira ligt ongeveer 50 kilometer van Faro waar vandaan wij terug naar Nederland vlogen. Ook dat vonden we super. We vertrokken om 16.30 uur (Nederlandse) tijd uit de Pousada, stegen om 20.00 uur op en waren om 22.45 uur op Schiphol. Kortom daar vandaan terugvliegen vinden wij een aanrader. Bovendien hadden we bijna de hele dag ter besteding.

Ik voeg wat foto’s bij die meer zeggen dan ik in woorden kan doen!

Met vriendelijke groet,

Jan en Sylvia Schouten

Noot Ardanza: We hebben voor Dhr en Mevr. Schouten-Hoekstra met veel plezier een Fly&Drive arrangement Lissabon & Algarve op Maat georganiseerd  – graag tot de volgende keer!

Tip een vriend

Bel mij terug

Ik wil graag Informatie over:

Ik wil graag gedurende de volgende tijden gebeld worden: